Choć normy temperatur pracy nie są przy tym przekraczane, olej, starzejąc się, traci swe pierwotne właściwości, więc z czasem nie spełnia wszystkich stawianych mu wymagań. Zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość, lepkość, własności smarne, myjące itd. Skrzynia ulega wówczas przyspieszonemu zużyciu. Gdy temperatury dopuszczalne zostaną przekroczone, skrzynia w skrajnych przypadkach może nawet ulec natychmiastowej awarii. Innymi słowy, z biegiem czasu olej czarnieje i nie jest w stanie wymywać zanieczyszczeń, które sukcesywnie zatykają kanały i zawory sterujące pracą skrzyni. Niewłaściwa działanie tych elementów jest odczuwalne przez kierowcę w postaci szarpania i niewłaściwego zmieniania przełożeń. Aby nie dopuścić do takiej sytuacji należy regularnie zmieniać olej i przy okazji płucząc wnętrze skrzyni specjalnym preparatem. I nie chodzi tu tylko o dolewanie oleju, bo tak śmiało możemy nazwać „wymianę statyczną „tylko całkowite zastąpienie starego oleju świeżym. Taki proces jest możliwy podczas „wymiany dynamicznej”. Wymiana grawitacyjna w większości klasycznych automatów pozwala na spuszczenie około połowy środka smarnego. Reszta oleju pozostaje w konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym), pompie i kanałach olejowych. Oczywiście są też wyjątki od tej reguły tzn. samochody wyposażone w śrubę spustową konwertera, ale to rozwiązanie spotykane jest raczej w starszych pojazdach. Wspominamy o tym dlatego że znane są przypadki bezawaryjnej pracy takiej skrzyni nawet przez 1000000 km! Fakt ten dosyć dobrze działa na wyobraźnię i uświadamia jak ważne jest wymienianie całego oleju w skrzyni biegów.
Właśnie dlatego olej najlepiej wymieniać dynamicznie. Dynamiczna wymiana oleju polega na włączeniu się w obieg oleju skrzyni biegów specjalnym urządzeniem i przeprowadzenie wymiany oleju w trakcie, gdy silnik i skrzynia biegów pracuje. Pozwalamy, aby pompa oleju skrzyni biegów „wypchała” cały olej ze skrzyni biegów i w jego miejsce sukcesywnie wtłaczamy nowy, świeży olej.
Urządzenie Geartronic 2 powstały dzięki współpracy doświadczonego producenta m.in. układów chłodzenia i filtracji z wieloma warsztatami napraw automatycznych skrzyń biegów.
Urządzenie posiada w zestawie zestaw adapterów przyłączeniowych do większości modeli skrzyń biegów. Co bardzo ważne urządzenie automatycznie wykrywa kierunek przepływu oleju i dopasowywane ciśnienie tłoczenia do ciśnienia panującego w skrzyni biegów. Co równie istotne urządzenie posiada bardzo wydajna pompę dzięki czemu nie ma ryzyka zapowietrzenia nawet najbardziej wymagających skrzyń biegów. Oczywiście urządzenie posiada wagi i adaptery do podłączenia wag zewnętrznych dzięki czemu istnieje możliwość wymiany oleju bezpośrednio z beczek. Niewątpliwie bardzo ważne jest również możliwość aplikacji dodatku czyszczącego.


Co równie ważne urządzenie ma przyjazną obsługę i menu w języku polskim. Oczywiście Atx 180 ma również drukarkę, która na życzenie klienta może wydrukować raport z przeprowadzonej usługi.
Może się zdarzyć tak że po wymianie oleju skrzynia zacznie pracować gorzej niż przed.
Aby uniknąć takiej sytuacji warto odpowiednio się zabezpieczyć. Po pierwsze obligatoryjnie przed każdą wymianą oleju należy pobrać choćby 20ml do ekspertyzy. Jeżeli ten jest bardzo zanieczyszczony i śmierdzi spalenizną wymiany można dokonać tylko na odpowiedzialność właściciela pojazdu. Oprócz tego skrzynia w takim wypadku musi być wypłukana dodatkiem płuczącym a następnie świeżym olejem. Niestety w takim przypadku trzeba uświadomić klienta o wyższych kosztach całej operacji bowiem często się zdarza, że okienka kontrolne w urządzeniu służące do monitorowania barwy oleju na powrocie, stają się przezroczyste dopiero po przepompowaniu dwukrotnej objętości skrzyni biegów.
